Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Paula Koopman - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Paula Koopman - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Door: Paula

Blijf op de hoogte en volg Paula

08 Maart 2014 | Nederland, Nederland

Over bijna twee maanden is het al zover, dan ga ik naar Uganda! De adrenaline schiet door mijn lijf en ik heb mij er zojuist bij neergelegd dat ik vandaag niet langer dan vijf minuten stil kan zitten. En tegelijkertijd voel ik ook de druk dat ik over twee maanden ruim 21 kilometer moet kunnen rennen onder andere omstandigheden dan in dit kikkerlandje. Al hoewel de zon vandaag schijnt in al zijn pracht en praal. Maar bij lange na nog niet te vergelijken met de temperatuur in Uganda op dit moment, namelijk zo'n 30 graden! Vanmorgen heb ik een rondje van 12 kilometer gerend in de bossen in Ede. Het eerste rondje waarbij ik zeker weet dat ik over twee maanden ook de halve marathon ga rennen. In dit verslag wil ik jullie graag iets vertellen over mijn motivatie en de aanloop van en naar Uganda.

Zo'n twee weken geleden toen ik rustig mijn middageten aan het nuttigen was in de kantine van de CHE, werd ik attent gemaakt op de mogelijkheid om ambassadeur te worden van Compassion door bedenker en aanjager te zijn van fondswervende acties om zes studenten in Uganda de mogelijkheid te geven om te studeren. Mijn eerste gedachte was: 'Dat is tof!' Maar snel daarna wimpelde ik het idee van ambassadeurschap al af. Het zou teveel tijd kosten naast mijn studie en daarnaast was het over twee maanden al de bedoeling dat ik dan mee zou gaan naar Uganda om daar de studenten te ontmoeten en om de halve marathon te gaan rennen. Het blaadje met de uitnodiging voor het ambassadeurschap legde ik dan ook op de rand van mijn bureau om het naast mij neer te kunnen leggen. Maar elke keer als ik achter mijn bureau kroop, in een poging om wat schoolwerk te verrichten, trok de uitnodiging steeds mijn aandacht. Mijn hart zei 'ja', maar mijn verstand zei 'nee'. En zo gingen er een aantal dagen voorbij, maar ik kon het idee maar niet uit mijn hoofd zetten en ik werd er onrustig van. Dus ik ging ervoor bidden omdat ik niet wist wat ik met de situatie aan moest. Bidden kan altijd, dacht ik. Ik merkte dat het verlangen steeds groter werd om iets voor studenten in Uganda te kunnen betekenen. Om studenten dezelfde kans te geven als ik heb gekregen. Een dag later hoorde ik een liedje van Matthijn Buwalda en ik werd geraakt door de tekst 'U wilt dat we gaan, alleen Uw liefde kan de wereld helen en U wilt dat we die liefde uit gaan delen'. En deze tekst verwoordde precies waarom de uitnodiging voor het ambassadeurschap mij niet los liet. Niet het geven van geld aan de studenten, maar vooral het laten zien van liefde en hoop zoals Jezus die ook heeft laten zien is de kern voor mij. Dit liet mij niet los en ik besloot om een motivatiebrief te schrijven en mijn plannen die ik had om geld in te zamelen. Vervolgens mocht ik een korte presentatie houden over mijn plannen en werd mij verteld dat ik ambassadeur mocht zijn voor de studenten in Uganda. Onwijs tof om studenten, honderden kilometers verderop, te kunnen helpen door het vele dat ik heb ontvangen.

Het ambassadeurschap houdt in dat ik samen met vijf andere studenten bedenker en aanjager ben van acties die vanuit de CHE georganiseerd gaan worden. Samen moeten we 60.000 euro ophalen. Het steunen van 1 student in Uganda kost namelijk 10.000 euro. Een onderdeel van het ambassadeurschap is de reis naar Uganda. Deze reis kost ook geld en daarvoor zoek ik sponsors. Door mij te sponsoren, sponsor je dus vooral studenten in Uganda! Ik zou het ontzettend tof vinden als je mij zou willen steunen door een gift over te maken of door zelf een actie op te zetten. HELP JE MEE? Mijn rekeningnummer is 16.94.197.

De komende weken kun je hier dus mijn verhalen lezen en op deze manier hoop ik jullie te kunnen betrekken in mijn reis naar Uganda.
Check ook even deze filmpjes:
- http://www.youtube.com/watch?v=-5xcqrvC59Q
- http://www.youtube.com/watch?v=_9NN66E7u-M


  • 09 Maart 2014 - 04:38

    Luuk:

    Hey Paula,

    Nu al internationaal nieuws dit! Super dat je dit gaat doen! Een avontuur waarmee je anderen helpt en ook nog eens je eigen horizon verbreedt! Twee vliegen in 1 klap! Ik wens je ontzettend veel plezier en succes in de voorbereiding en ik blijf je volgen op je site!

    Groetjes vanuit China,
    Luuk

  • 12 Maart 2014 - 23:22

    Henry:

    Trots op je! Veel zegen bij de voorbereidingen. Op naar de 10.000

Tags: Uganda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Mijn eerste reis

Van 10 - 18 mei 2014 ga ik de halve marathon rennen in Uganda om studenten de mogelijkheid te geven om een studie te volgen. Via deze weblog wil ik jullie meenemen in het proces van mijn voorbereidingen en zal ik uiteindelijk ook vanuit Uganda contact onderhouden.

In Uganda leeft 37,7% van de bevolking onder de armoedegrens. In de plaats waar ik de marathon ga rennen is sprake van HIV/Aids, miljoenen wezen, verscheurde gezinnen, ondervoeding, extreme armoede en lichamelijke en emotionele verminking door besnijdenis-rituelen. Op deze plek, waar hoop zo ver weg lijkt, wil ik iets kunnen betekenen. Ik wil Jezus' handen en voeten zijn door mij in te zetten voor studenten in Oeganda. Deze studenten kunnen studeren aan een gerenommeerde universiteit in hun eigen land en volgen een leiderschapsprogramma.

Hoe gaat dit precies in werking? In het kader van het jubileumjaar wil de Christelijke Hogeschool Ede in samenwerking met Compassion zes studenten sponsoren in Uganda. Deze studenten kunnen dan, net als ik, ook een studie volgen. Daarom worden er vanuit de CHE zes studenten uit Nederland ingezet die in het jubileumjaar ambassadeur zijn van dit project. Ik ben hier dus één van. Het is mijn taak om bedenken en aanjager te zijn van fondswervende acties om zo met elkaar een bedrag van 60.000 euro bij elkaar te gaan halen. Deze acties zullen vanuit de CHE worden georganiseerd en staan in zoverre dus los van de halve marathon die ik ga rennen en waarvoor ik sponsors zoek.

Om naar Uganda te kunnen gaan wordt er van mij verwacht dat ik mijn eigen reis kan bekostigen. Hiervoor zoek ik mensen die mij willen sponsoren voor de halve marathon. Door mij te sponsoren help je dus niet alleen mij, maar ook en vooral de studenten in Uganda. HELP JIJ MEE? Ik zou het ontzettend tof vinden als je mij financieel zou willen ondersteunen of zelf een actie op touw zou willen zetten om geld op te halen. Het geven van een gift kan op rekeningnummer 16.94.197. t.n.v. P. Koopman.

Check dit filmpje om een beeld te krijgen van de studenten die we gaan ondersteunen: http://www.youtube.com/watch?v=-5xcqrvC59Q
Check dit filmpje om een beeld te krijgen van de marathon in Uganda: http://www.youtube.com/watch?v=YqZ1sNMVk_A

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

En weer thuis

12 Mei 2014

Mijn belevenissen tot nu toe

27 April 2014

Nog twee weken

15 April 2014

Ontmoet Samuel Mutyaba

21 Maart 2014

Inentingen, blessure en een geweldige moeder
Paula

Van 10 - 18 mei 2014 ga ik de halve marathon rennen in Uganda om studenten de mogelijkheid te geven om een studie te volgen. Via deze weblog wil ik jullie meenemen in het proces van mijn voorbereidingen en zal ik uiteindelijk ook vanuit Uganda contact onderhouden. In Uganda leeft 37,7% van de bevolking onder de armoedegrens. In de plaats waar ik de marathon ga rennen is sprake van HIV/Aids, miljoenen wezen, verscheurde gezinnen, ondervoeding, extreme armoede en lichamelijke en emotionele verminking door besnijdenis-rituelen. Op deze plek, waar hoop zo ver weg lijkt, wil ik iets kunnen betekenen. Ik wil Jezus' handen en voeten zijn door mij in te zetten voor studenten in Oeganda. Deze studenten kunnen studeren aan een gerenommeerde universiteit in hun eigen land en volgen een leiderschapsprogramma. Hoe gaat dit precies in werking? In het kader van het jubileumjaar wil de Christelijke Hogeschool Ede in samenwerking met Compassion zes studenten sponsoren in Uganda. Deze studenten kunnen dan, net als ik, ook een studie volgen. Daarom worden er vanuit de CHE zes studenten uit Nederland ingezet die in het jubileumjaar ambassadeur zijn van dit project. Ik ben hier dus één van. Het is mijn taak om bedenken en aanjager te zijn van fondswervende acties om zo met elkaar een bedrag van 60.000 euro bij elkaar te gaan halen. Deze acties zullen vanuit de CHE worden georganiseerd en staan in zoverre dus los van de halve marathon die ik ga rennen en waarvoor ik sponsors zoek. Om naar Uganda te kunnen gaan wordt er van mij verwacht dat ik mijn eigen reis kan bekostigen. Hiervoor zoek ik mensen die mij willen sponsoren voor de halve marathon. Door mij te sponsoren help je dus niet alleen mij, maar ook en vooral de studenten in Uganda. HELP JIJ MEE? Ik zou het ontzettend tof vinden als je mij financieel zou willen ondersteunen of zelf een actie op touw zou willen zetten om geld op te halen. Het geven van een gift kan op rekeningnummer 16.94.197. t.n.v. P. Koopman. Check dit filmpje om een beeld te krijgen van de studenten die we gaan ondersteunen: http://www.youtube.com/watch?v=-5xcqrvC59Q Check dit filmpje om een beeld te krijgen van de marathon in Uganda: http://www.youtube.com/watch?v=YqZ1sNMVk_A

Actief sinds 08 Maart 2014
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 8335

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 18 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: