Inentingen, blessure en een geweldige moeder - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Paula Koopman - WaarBenJij.nu Inentingen, blessure en een geweldige moeder - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Paula Koopman - WaarBenJij.nu

Inentingen, blessure en een geweldige moeder

Door: Paula

Blijf op de hoogte en volg Paula

21 Maart 2014 | Nederland, Nederland

Alle voorbereidingen voor de reis zijn in volle gang. Gisteren heb ik de eerste inentingen gehaald en een stapel papieren gekregen die ik maar eens rustig door moet gaan lezen. Het is tof om zo concreet bezig te kunnen zijn met de voorbereidingen. Ik zit met mijn hoofd vaak in Uganda, dat is natuurlijk veel interessanter dan de tentamenweek die bijna begint. Ik heb er zin in om de studenten te ontmoeten en om te horen hoe zij het leven als student ervaren in Uganda. Deze week ben ik ook in gesprek gegaan over een promofilmpje wat we hopen te gaan maken en die gaat echt cool worden!
Samen met Linda (één van de andere renners die meegaat naar Uganda) ben ik bezig met het organiseren van een spinningmarathon en een nachtvolleybaltoernooi.

Helaas heb ik wel deze week te horen gekregen dat het peesblad in mijn rechterbovenbeen overbelast is. Ik had al een tijdje klachten en pijn, maar ik vond het moeilijk om hieraan toe te geven. Afgelopen week ging het rennen helaas echt niet meer. Gelukkig kon de huisarts mij snel doorsturen naar een sportarts en die helpt mij bij oefeningen die ervoor zorgen dat er minder druk op mijn bovenbeen komt te liggen tijdens het rennen. Zo mag ik nu elke dag een uur lang buikspier- en stabiliteitsoefeningen doen. Ik mag nu voorlopig de eerste drie weken niet hardlopen en moet rustig aan doen en krijg medicatie tegen de pijn. Ik baal daar ontzettend van. Ik krijg nu begeleiding bij de sportschool om zo toch wel mijn conditie op peil te houden. Die halve marathon ga ik hoe dan ook rennen. Ondanks dit, vertrouw ik erop dat God mij leidt en dat Hij weet wat het beste is en dat geeft veel rust. Ook waardeer ik de steun van vrienden hierin ontzettend! :)

En voor degenen die het nog niet wisten: ik heb echt een geweldige moeder. Ze denkt aan alles, vervoert mij naar de sportarts en is druk bezig met het pimpen van flessen die we gaan verkopen. Bedankt mam!

Ook wil ik iedereen bedanken die mij al heeft gesponsord! Supertof. Sponsoren is uiteraard nog steeds mogelijk op rek.nr. 1694197.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Mijn eerste reis

Van 10 - 18 mei 2014 ga ik de halve marathon rennen in Uganda om studenten de mogelijkheid te geven om een studie te volgen. Via deze weblog wil ik jullie meenemen in het proces van mijn voorbereidingen en zal ik uiteindelijk ook vanuit Uganda contact onderhouden.

In Uganda leeft 37,7% van de bevolking onder de armoedegrens. In de plaats waar ik de marathon ga rennen is sprake van HIV/Aids, miljoenen wezen, verscheurde gezinnen, ondervoeding, extreme armoede en lichamelijke en emotionele verminking door besnijdenis-rituelen. Op deze plek, waar hoop zo ver weg lijkt, wil ik iets kunnen betekenen. Ik wil Jezus' handen en voeten zijn door mij in te zetten voor studenten in Oeganda. Deze studenten kunnen studeren aan een gerenommeerde universiteit in hun eigen land en volgen een leiderschapsprogramma.

Hoe gaat dit precies in werking? In het kader van het jubileumjaar wil de Christelijke Hogeschool Ede in samenwerking met Compassion zes studenten sponsoren in Uganda. Deze studenten kunnen dan, net als ik, ook een studie volgen. Daarom worden er vanuit de CHE zes studenten uit Nederland ingezet die in het jubileumjaar ambassadeur zijn van dit project. Ik ben hier dus één van. Het is mijn taak om bedenken en aanjager te zijn van fondswervende acties om zo met elkaar een bedrag van 60.000 euro bij elkaar te gaan halen. Deze acties zullen vanuit de CHE worden georganiseerd en staan in zoverre dus los van de halve marathon die ik ga rennen en waarvoor ik sponsors zoek.

Om naar Uganda te kunnen gaan wordt er van mij verwacht dat ik mijn eigen reis kan bekostigen. Hiervoor zoek ik mensen die mij willen sponsoren voor de halve marathon. Door mij te sponsoren help je dus niet alleen mij, maar ook en vooral de studenten in Uganda. HELP JIJ MEE? Ik zou het ontzettend tof vinden als je mij financieel zou willen ondersteunen of zelf een actie op touw zou willen zetten om geld op te halen. Het geven van een gift kan op rekeningnummer 16.94.197. t.n.v. P. Koopman.

Check dit filmpje om een beeld te krijgen van de studenten die we gaan ondersteunen: http://www.youtube.com/watch?v=-5xcqrvC59Q
Check dit filmpje om een beeld te krijgen van de marathon in Uganda: http://www.youtube.com/watch?v=YqZ1sNMVk_A

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2014

En weer thuis

12 Mei 2014

Mijn belevenissen tot nu toe

27 April 2014

Nog twee weken

15 April 2014

Ontmoet Samuel Mutyaba

21 Maart 2014

Inentingen, blessure en een geweldige moeder
Paula

Van 10 - 18 mei 2014 ga ik de halve marathon rennen in Uganda om studenten de mogelijkheid te geven om een studie te volgen. Via deze weblog wil ik jullie meenemen in het proces van mijn voorbereidingen en zal ik uiteindelijk ook vanuit Uganda contact onderhouden. In Uganda leeft 37,7% van de bevolking onder de armoedegrens. In de plaats waar ik de marathon ga rennen is sprake van HIV/Aids, miljoenen wezen, verscheurde gezinnen, ondervoeding, extreme armoede en lichamelijke en emotionele verminking door besnijdenis-rituelen. Op deze plek, waar hoop zo ver weg lijkt, wil ik iets kunnen betekenen. Ik wil Jezus' handen en voeten zijn door mij in te zetten voor studenten in Oeganda. Deze studenten kunnen studeren aan een gerenommeerde universiteit in hun eigen land en volgen een leiderschapsprogramma. Hoe gaat dit precies in werking? In het kader van het jubileumjaar wil de Christelijke Hogeschool Ede in samenwerking met Compassion zes studenten sponsoren in Uganda. Deze studenten kunnen dan, net als ik, ook een studie volgen. Daarom worden er vanuit de CHE zes studenten uit Nederland ingezet die in het jubileumjaar ambassadeur zijn van dit project. Ik ben hier dus één van. Het is mijn taak om bedenken en aanjager te zijn van fondswervende acties om zo met elkaar een bedrag van 60.000 euro bij elkaar te gaan halen. Deze acties zullen vanuit de CHE worden georganiseerd en staan in zoverre dus los van de halve marathon die ik ga rennen en waarvoor ik sponsors zoek. Om naar Uganda te kunnen gaan wordt er van mij verwacht dat ik mijn eigen reis kan bekostigen. Hiervoor zoek ik mensen die mij willen sponsoren voor de halve marathon. Door mij te sponsoren help je dus niet alleen mij, maar ook en vooral de studenten in Uganda. HELP JIJ MEE? Ik zou het ontzettend tof vinden als je mij financieel zou willen ondersteunen of zelf een actie op touw zou willen zetten om geld op te halen. Het geven van een gift kan op rekeningnummer 16.94.197. t.n.v. P. Koopman. Check dit filmpje om een beeld te krijgen van de studenten die we gaan ondersteunen: http://www.youtube.com/watch?v=-5xcqrvC59Q Check dit filmpje om een beeld te krijgen van de marathon in Uganda: http://www.youtube.com/watch?v=YqZ1sNMVk_A

Actief sinds 08 Maart 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 8325

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 18 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: